Proteinkur

17 Jan
image

Hardt og stivt. Og illeluktende.

«Aphogee two step treatment» er beskrevet som en av de beste produktene for å gjeninnføre protein til håret. Egentlig to steg i kuringen: proteinløsningen og så tilhørende balsam. Balsamen er full av nei-ingredienser, så jeg bruker den sterkeste balsamen min til det.

Slik gikk jeg frem denne gang:
Jeg skylte håret, klemte det til det var fuktig. Så var det å påføre, væsken er temmelig flytende og klissen, med en noe spesiell lukt…
Kammet igjennom med vidtannet kam, så fønte jeg til håret var hardt og tørt og skylte blandingen ut.

Er andre runden min med kuring, første var forrige Fredag.
Skal vist kun brukes hver 6.-8. uke, men håret mitt trenger virkelig pleie så tok sjansen.

Etter jeg skylte ut så klemte jeg håret med microfiberduk til håret var fuktig, og ikke drypte, da tok jeg i Olaplex no 3, som jeg skal ha i over natta.

Da blir det fuktkuring med «Yes To coconut» før vask-& stellehelga er over for denne gang.

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

