Linfrøgelé, for tørt og skadet hår

26 Oct

Fulgte nok en oppskrift fra science-yhairblog.blogspot.com, nok en gang linfrøgelé.
Denne gangen så fulgte jeg oppskriften mer og lot improviseringen være.

Linfrøgelé
☆2 spiseskjeer linfrø
☆300 ml/3dl vann
☆Koke i 5 min imens man rører, når tynne slimtråder henger fra gaffelen er det på tide å sile (holdt med 3 min)

For tørt hår, farget og bleket, og den tørre årstiden så la jeg til 4 dråper aprikoskjerneolje og en teskje kinky-curly knot today, for å forsegle fukt inne og hindre ytterligere tømming av fukt.
Jeg pisket dette godt sammen, og satte blandingen til side.
Basen skal egentlig kjøles ned til berøringstemperatur før man legger til de resterende ingrediensene, men det glemte jeg.

image

Hårsnørr.


Bare kure lengdene natta igjennom, valgte now food solutions citrus moist, så er alt klart til vasking i morgen 🙂

Ps. Pleid å gi pelsa linfrøene som blir att, men stod å stekte noen grønnsaker til middag og fikk det for meg å hive de i panna. Smakte ikke noe, men var litt sånn småhakka og slimete nøtter konsistens.
Og det fylte opp, både i panna og magen ☺
Altså jeg likte det fordi jeg ikke merket noe særlig til de og det er sunt :D, men pelsa får nok de fremover. Eller oss deler på de 😛

Pleide alltid før å ta en spiseskje eller to oppi et glass med vann over natta og hølje i meg slimete vann og vasne frø på morgenen. Denne middagsvarianten var så vist å foretrekke ☺

(*knis*Får jo linfrø både i hue og r**a 😁😂😄:D😆😅)

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

