Dag 3 hår og linfrøgelé

24 Jul

image

Lagde meg linfrøgelé for første gang i går. Men siden jeg ikke hadde sikt til å sile ut drøene med, så fikk jeg bare en knapp håndfull ut av denne omgangen. Fordi jeg pirket frøene ut sjøl. DET gjør jeg ikke flere ganger.

Uansett resten ble bare hivd, men skal absolutt prøves igjen når ei sikt er kjøpt inn. Elsker resultatet så langt, selv om det knapt nok var nok til lengdene.

Blandingen jeg brukte

0.5 l destillert vann.
2 spiseskjeer linfrø, økologisk.
Kok på medium varme under omrøring til tykt.
Så sil ut fø.
Den holder seg i kjøleskap ei ukes tid, og kan og med hell fryses 😨

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

