Dag 1 hår og proteinkur

8 Jul

image

Etter litt lett snoking på nett fant jeg ut at gelatin er like populært å bruke som ferdigprodukt. Eggkur er ikke like effektivt, da proteinene er for store til å trenge inn i hårstråene.

Sparer inn kronor blakk som faen 😈 så får ikke testet ut fiffige ferdigprodukter som f.eks «Aphogee» 2step, med det første, og krull og hår  t r e n g e r  proteinbehandling nå. Sårt.
Så tyr man til goegamle diy 😉

Gelatinkur er favoritt på plass nummer 2 hos en av krølledronningene. Så da måtte det prøves.
De oppskriftene jeg fant inneholdt alle ingredienser jeg ikke har, så da diktet jeg opp.

Vannbad på 4 dl vann.
6 gelatinplater/evt 1el2 tskjeer pulvergelatin.
Sprut med honning, i mens varmt.

Jeg helte blandingen i en nesten-tom balsamflaske og ristet dette sammen, tok i balsam i lengdene, så gelatinkuren, fønte i ca 1 time, til tørt.

Merket håret er sterkere og helere.

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

