Dag 1 hår, en lovende (hår) dag.

6 Jul

image

Endelig begynner krøll, volum OG spiralene (:D) å gjennvinne sunnhet og struktur.
Takket være krøllemetoden!
Fukt, fukt og fukt, på nakent hår.

Prepoo’et med rainforest moisture og vasket med samme, masserte hodebunn og hår til armene verket så, ca 2 sek. Neida, men noen gode minutter iallefall.
Tok så i rainforest shine i lengden, og i en femkroning med Jamaican Black Castor Oil som jeg fokuserte på hodebunn og masserte godt inn.

Har nemlig hatt lett kløe i hodebunn i det siste, selv etter kun å ha fulgt krøllemetoden etter siste farging.
Så fremover, fortsetter jeg å fokusere på å gjenopprette fukt-og oljebalansen i hodebunn, og fukt-og proteinbalansen i håret.

Strøk over lengdene til sist med restene av oljen for å lukke balsam inne.
Skylte så balsam godt ut.

Klemte ut overflødig vann med hender, så microfiberduk.
Som leave-in brukte jeg Louise Galvin Sacred Locks hårkur,
deretter med aloe vera gelé, sprayet godt med gelésprayen (for proteinet den har i seg, også derfor jeg er ram på å bruke min drittdyre Louise Galvin hårkuri hytt og pine.)

Så den artigste biten: Luftørke til tørt…😪
Så var det palme, på med nattlua og sove.

Frisket opp i morges med en lett dusj med balsamspray.

Kjenner forresten igjen hvordan jeg reagerer på sjampo med sls.
Bare nå så var det lett kløe på noen partier, mot veldig tørr, kløete, flassete og stram hodebunn jeg hadde konstant før når jeg brukte «gammaldags» sjampo.

Har jo brukt oppvasksåpa til å rense ut etter silikonflauser, bleking og farging. Tipper den er mer strippende enn en sjampo med sls, men om man leser ingrediensene bakpå butikk/frisør-sjampo og på oppvasksåpa, så er det som regel sodium laureth sulfate som ingrediens nummer 2, etter aqua (vann)

Så er ikke bare håret som har fått forjævlig behandling. Men hodebunn og.
Så nok en stjerne i min bok til krøllemetoden, fordi jeg kun hadde lett kløe etter huekjøret (hihi), som er borte nå etter vask og pleie i går 😄

Uansett er det nå kun fokus på krøllemetoden og å gjenvinne balanse og krøll.

Nå er jo farge på plass. Lært tusen ting til når jeg skal friske opp fargen (naturigin!), da blir det ikke så mye feiling… *rødme* fordi jeg vet bedre enn å bleikebølle håret mitt som jeg har gjort (mopmobbing?), og *puste lettet ut* fordi jeg ikke mistet krøll. Eller ble skallet.

image

Hadet på badet.

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

