Ny renset. Igjen. Dag 2 hår

18 May

image

Ble en sls runde til i går, følte for å dypdyprense håret etter bleking. Louise Galvin Sacred Locks hårkur som balsamvask etter oppvasksåpa…:oops:Og kaffekokkosolje konsentrert på skalp og lengder, 40 min i. Og samme produkt som leave-in etter epplesidereddikskyll, for å lukke hårskjell etter den røffe behandlingen. Så klemme en gang på hvert parti før jeg ploppet med samme langermede T-skjorta.
Sjølfi og grimase er viktig…
image

Leste og at man kan fjerne overskuddsfarge (tenker de partiene som fortsatt er brunettefarget) blant annet med sls. Men er bare nødt til å finne noe annet å dyprense med.  Dette skadelige, dyr, miljø , menneske og ikke minst det hårfiendtelige stoffet, må ut av hus og bruk. Og finne noe som ikke sliter på håret. Holder med bleking.

Så jeg får kjøpe inn bakepulver att til disse egenskapte «nød»situasjonene mine. Til jeg finner et enda mildere alternativ.

Og så gadd jeg ikke å gå ned stigen å hente en ledning eller lue for natta +det er så varmt med håret nedover ryggen, spesielt i disse varme dager. Men fant noen hårnåler i senga og i håret så lagde en oppsatts, og den skal jeg prøve på i morgo og, bare poffene litt mere i vater kanskje 😉

image

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

