Vaskedag, dag 1 hår og diffuser

30 Apr

image

Ble ikke noe innlegg i går, men det var lite annet å dokumentere enn at jeg og håret hadde en uoverstemmelse etter silikonflauser og sulfatterapi og at jeg satt med nattlua store deler gjennom dagen før jeg dynket lokkene med Knackered Cow Smoothing Conditioner og kokosolje, før jeg la meg i går.

Vasket ut med samme kua nå imorges, så litt hårkur fra Louise Galvin Sacred Locks som leave-in, kokosolje og eco styler gele.
Skvjuset produktene inn med microfiberduk, så ploppet jeg mens jeg sminket og smurte og kledde på meg.

Så noko heilt nytt. Jeg fønte! Ikke sånn kjapp blæst på full styrke, men ordentlig.
Det vil si medium varme/vekselvis kaldluft og medium medium blås.
Koppet krøllene med diffuseren og holdt så føneren i ro, slo av når jeg skulle flytte den. Avsluttet med konstant kulde for å «låse» krøllen.

image

Jeg synes resultatet ble bra til å være min første ordentlige diffusing. Før når prøvd så har jeg vel nærmest gredd håret med pinnene på skåla og absolutt ikke fått resultat. Volum da. Sånn børstakrøllvolum=poff.

Grunnen til at jeg gikk for føn i dag var rett og slett fordi jeg hadde lyst å se hvordan det ble. Synes tuppene krølte seg fint og spiralete og at krøllen ellers ble mere spretten og definert.

Så en dokumentasjon over dagens tetthet.

image

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

