Vaskedag. Igjen. Amodimethicone.

27 Apr

image

Amodimethicone er flausa denne gang, og i min 1 liters flaske fra petal fresh organics.
Denne silikonen er vannløselig, men ikke interessert i å hindre fuktopptak mellom vask. Så etter litt pjatt med krølledronningen Rachel Bolin på facebook så var det oppvasksåpevask, igjen. Jeg var sikker på at om man kjøpte produkter  med økologiske og naturlige ingredienser så var man sikker. Nei.
Snikete produsenter!

Heldigvis er min Louise Galvin Sacred Locks Treatment krøllevennlig, så etter oppvasken så dynket jeg håret i kokkosolje, kakaosmør, Karitèsmør, Jamaican Black Castor Oil og satte meg under varmehetta. Så vasket jeg ut med Louise Galvin hårkur, skylte godt og hadde i samme produkt som leave-in, sprayet med knotty boy, strøk på eco styler gele og til slutt dr.Bronner’s Magic leave-in og styling crème.

Er ganske så sikker på at disse produktene ikke har noe sniking i seg.

Vel, å starte på nytt 3 gang på nesten like mange måneder, er jo artig. Spesielt med de to siste gangene på to dager.
Er litt ironisk at etter å ikke hatt sls eller sulfater i håret siden 2009 så er det godt brukt etter at jeg startet krøllemetiden. Må understreke at dette ikke er krøllemetoden sin feil. Bare min.

Håper krøllene mine livner litt til nå som produktoppbyggningen er vasket, skrubbet og renset ut av krøllen.

image

Phu! Nok en vaskedag overstått. Igjen.


Her er iallefall ingrediensene i knotty boy og hårkuren. Mange heftige navn her, men er bare nammenams i disse produktene. Trur eg.
image

Louise Galvin Sacred Locks Treatment Masque

image

Knotty boy

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

