Vaskedag og stripping

26 Apr

Fant ut i går at min palmer’s curl conditioner hadde dimethicone i seg, denne ingrediensen er et silikon og ikke av den vannløselige sorten.
Altså jeg MÅ bruke såpe med sulfater for å få håret fritt for dette. Hurra…

Silikon og -cone glasserer håret og hindrer fukt å komme inn.
Krøller er naturlige tørre og trenger fukt og ifølge krøllemetoden som jeg følger er -cones neiNEI!

Sulfater og da de stripper håret for fukt, men må rense håret for dimethicone.
Har ikke sjampo etter forrige rens (den forferdelige joicoflausa) men trengte bare et eller annet med sulfat i. Så jeg brukte oppvasksåpa mi fra method, ingrediens nr 2 er sodium laureth sulfate, så den fikk gjøre nytten.
image
Blæ til den knirkerene følelsen av nakent og strippet hår, men nå er iallefall -cones, palmer’sflausa og joicoflausa ute og vekk.

Druknet lokkene med Louise Galvin Sacred Locks hårkur, som er mineraloljefri, parabenfri, silikonfri, sulfatfri og drittfri 🙂 Gikk for drivhuseffekt med pose på hodet, gjennom noen episoder av noe ræl jeg fikk oppheng på.

Så da er det tilbake til start, prøver virkelig å følge med på ingrediensene, og tror nå jeg har kun krøllevennlige produkter.

Denne gang droppet jeg plopping og gikk for Ouidads rake&shake metode.
Etter å ha skylt ut det meste av hårkuren så delte jeg håret og kremet og geleet hver seksjon med fingergreeing før ristet for å få frem mitt naturlige krøllemønster, avsluttet med kokosolje for å lukke fukt inne.
image
Festet skillen med hårnål og klippset opp toppetasjen for volum. Så var det bare å lufttørke (lett) uten å pille og pirke på håret før tørt (vanskelig!) for å unngå brus. Eller mere brus enn vanlig.

Dokumenterte hårtetthet når vått, kjekt å ha 😉
image

Ca 18 var håret tørt, tok ut hårnål og klips og sprayet med gelé og balsamsprayen for ekstra pleie og hold.
image
Også knøt jeg opp luggen, så noen hårtetthetssjølfis
image
Så er jeg klar for dagen, kvelden… Iallefall noen timer att av Søndagen da, hurra 🙂

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

