Nytt flokkmedlem!

24 Apr
image

Bildene et fra dyrebeskyttelsen sin fb-side

Dyrebeskyttelsen i Sandefjord følger jeg både på facebook og instagram, sånn i tilfelle de plukker opp to av mine rømlinger klistrelappen Romeo (min lille sorte, som jeg har fått gjennom samme sted) og lille Aurora (min lille grå fra finn.no).
Men i går når jeg så igjennom feeden deres så så jeg denne lille frøkna, som de har gitt navnet Lilly, og jeg følte at denne jenta er vår ☺ (Dyrebeskyttelsen tar et omplasseringsgebyr på 300,- og pusene er da kastrert/sterilisert og vaksinert.)

Så jeg meldte min interesse i forigårs, ganske så frenetisk og desperat, og fikk svar i dag at pusejenta kan bli min. Hurra!
image
Historien hennes er ikke pen, en nabo av de tidligere eierne tok ho til seg og kontaktet dyrebeskyttelsen da hun hadde funnet katten sammenbundet på bena. Etter å ha forhørt seg litt fikk ho vite at barnet i nabofamilien hadde bundet bena sammen og sluppet/kastet katten ut vinduet fra et par etasjer. Drittungen bekreftet dette. Så damen tok katten rett og slett, og takk og lov for det!

Oppdatering 25. April: Først skal ho steriliseres og vaksineres den 27. April. Ho blir hos en fostermor en uke etter dyrlegebesøket for å få ro til å gro og fjerner sting Mandag 4. Mai. Og blir svippet til oss etterpå.
image
Oss gleder oss helt vilt, Emi, Sissi, passepusen Hermine og jeg 😻

Oppdatering 3. Mai: Pus gror og trives hos fostermor og sover i senga hennes, det skal ho få lov til her og.
Har alt klart.; senger og skåler og pelsvenner og kattetrær og kos.

Pokker har glemt kattegress, men har leker og godbiter da.

Eller har kattegress, som frø. Ikke giddi å sådd de enda siden ingen av pusene som har vært her har brydd seg om slikt.

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

