Hårstell for dagen. Dagens hårstell.

20 Feb

Fingergre lett. Massere hodebunn. Stikke hodet i bøtte med vann og bakepulver. Skyll. Stikke hodet i bøtte med vann og bakepulver. Hårkure med proteinhårkur. Fingergre bedre. Stikke hodet i en plastpose (kun den hårete delen av hodet. Med mindre du har skjegg) Tre dusjhette over-voilà-en varmehette på egen varme. Få besøk av venninne. Blablablabla. Skylle håret. Stikke hodet i bøtte utblandet eplecidereddik. Ikke skyll ut. Surr opp i mikrofiberhandklede/t-skjorte, ikke stramt. Og surr så et skjerf over for bedre støtte. Skriv dette. Og husk å ta selfie.

image

Ligg å lat deg så lenge du gidder. Så pleies håret med serumoljegreiene jeg kjøpte på feelunique.com for å feire økningen på handletollgrensa. Hurra. Så sitter jeg slik. Og tørker. Og eter banan. Bananinntak er viktig for tørkeprosessen.
image

Når tørt, så klippet jeg hver en krullete lokk, helt i tuppen av krøllen. Neppe jevnt, men første prioritet er å få lokkene mine sunne. Og har funnet et vell av tips&triks på naturallycurly.com. Er mye logikk i tipsene. Sier seg vel selv at å stelle krøller som man steller rett hår ikke er bra. Men allikevel er det det jo det jeg har gjort mye. Da spesielt børsting. Mye av krullestellingen derimot kan brukes for de med rett hår med hell. Vær forsiktig med bruk av olje, krøller er naturlig tørre, og pga teksturen kan vi krølltopper slippe unna med bruk daglig, uten at det ser fett ut. Å kjenner jeg har mye å skrive og råde om, men det får bli senere. Et krøllfi med tørr sveis gjenstår.
image

image

Så får vi se hva morgendagen bringer av krøll. Hihi.

image

Ta-daaa. Etter


Absoluttetitutt at «the curly girl method» er for meg.
image

Før


Og på tross av at dette siste bildet er jomfru-hår (dvs ikke kjemisk behandlet) og at jeg før etter-bildet gikk igjennom tre/3/TRE harde blekinger før jeg begynte med krøllemetoden, så synes jeg at det beviser at iallefall for meg, er dette hårstellet for meg

Kjappt hvilket stell:
♡Kun fingergre. Viktig å få håret flokefritt.
♡Balsamvask.
♡Protein&fuktkuring.
♡Eplecidereddikskyll.
♡Hodebunnsmassasje med oljeblandingen min.
♡Fukte krøllene med balsam, bruker sprayflaske for jevn påføring. Fint til å friske opp krøllene med etter søvn. Eller når de blir litt brusete.
♡Stusse. Dusting er bra, og ideel for krølltopper.
♡Plop håret når tørke, gjerne med t-skjorte eller sjal.
♡Har håret i satengsjal/lue når jeg sover, og puttrekket.
♡IKKE rør håret når tørt. Og la faen ikke noen andre røre det heller.

Vivi&Pelsklingene

Legg igjen en kommentar

