Et fremtidsblaff

21 Jun

Eg synar, eg synar,,,

 

Så knabba jeg et bilde på bloggen til ei venninne. Ja, jeg har en venn. Flere faktiskt. Fordi jeg fikk en morosam intern epost fra ho, og den vil jeg dele. Hun flytter fra meg, til en MANN! Sånt bør straffes, med litt lett utlevering. Kan da ikke for mine fulle fem skjønne hvorfor hun vil flytte lengre vekk fra meg og til kjæresten sin (!?! kva i alle latassom nynorskegudar skjer?) Men heldigvis har ho tenkt på meg, også inn i fremtiden, som en slik trøste-premie når om kjærleiken tek slut, og ho kjem taslande tilbake med halen i neven.

«Jaja. Da satt jeg her igjen, da. Og kjeder meg, og ser skrekkfilm alene. HJÆLP!  Og selvsagt så sitter jeg nå her og tenker på fremtiden også! Jeg ser liksom for meg at den kan bli ganske så hysterisk morsom.
Ok, her er scenarioet: 
 Det er noen år inn i fremtiden. Kanskje så mye som ti-femten år, mens vi ennå er unge og spreke. Ungene til Aminafina har flytta ut, du har fått en skikkelig tøff jobb, og typen har sparket meg ut, fordi jeg mest sannsynlig har brukt alt for mange farlige vaskemidler i huset (dette har nok helt sikkert skjedd om natten, da «Hansomtokvenninnami» har ligget å sovet, og så en natt tar han meg på fersken i å skrubbe kjøkkengulvet med salmiakk og grønnsåpe).
Så, der står vi da, tre UNGE kvinnfolk. Helt uten et sted å bo, og med verden for våre føtter. Hva skal man gjøre med alle mulighetene da?
Jo. Vi bestemmer oss for at mannfolk er noe herk(har vi ikke bestemt det allerede? har Aminafina og du hatt samtalarar utan meg, og funne ut noko anna?), og vi flytter derfor sammen. Dvs, vi kjøper et hus med tre leiligheter i, så vi har hver vår egen. I Kbg, selvfølgelig. Det er jo det som er byen å bo i om ti år! (Har aldri vært byen å bo i, kommer ikke til å bli det hekller, men mest trolig sitter jeg vel på samme hybelen, med samme naboen…)
Bitre over alle de sure mannfolka livet har kastet til oss, så bestemmer vi oss for å unngå alt som heter mannfolk igjen. Nede i kjelleren lager vi til et torturkammer. Om et mannebein er frekt nok til å slenge dritt til oss, så plasserer vi ham der(sammen med de andre tullingene livet har lagt ut til oss på vår landevei, hei, hei).
Torturen går selvfølgelig ut på at han må se gamle repriser av “Glamour”, og høre på Britney Spears på full guffe, helt til han innrømmer at han er en møkkamann(hell jea,,,). Videre så har vi høytlesning for ham fra Allers, Norsk Ukeblad, Se&Hør, Hjemmet, med mer. Ja, og så Elle, da! Videre vokser vi leggene hans, og bikinilinja.
Om dette ikke funker, så tvinger vi ham til å vaske leilighetene våre. Med tannbørste. Og da skal han også vaske i hvert hjørne, for vi setter jo selvfølgelig opp et kamera som følger med ham over alt.
Siden vi da har masse _hårløse_ katter(det var planen vår nemlig, vet ikke hvorfor katter, eller hårløse, men det var planen før du sviktet, og fant deg en kjæreste, *furt*), som også flasser noe voldsomt etter at vi har barbert dem, for at de skal bli hårløse, så blir det ekstra mye dritt å vaske vekk. Ja, og selvfølgelig må vi ikke glemme alt blodet han må vaske vekk, etter at kattene har klort oss i vilt raseri over å bli barbert.
Oi, oi, oi … Eg ser ei nakjen dame på tv!! For ei diger ræv! Men ingen te-poser! Tror hun liksom skal være sexy. HVA POKKER er dette for en skrekkfilm? Åja … Det var jo «Hansomtokvenninnami» som mente jeg måtte se den!! Oi, oi. Nakjen dame heldt på å klora opp ein fyr! Og no heve ho au teposer! Og ho vart brått gamal! Noko så hysterisk!
Ja, hvor var vi, før jeg ble distrahert av nakne damer med teposer? Hm … Jo! (Jeg fikk lyst på te, går å lager meg det jeg)
Vi bruker altså mannfolka som slaver. Og når vi er ferdig med dem, så setter vi dem i skapet, og glemmer dem der. Sånn at vi får masse skjeletter i skapet. Det skal være veldig in nå, har jeg hørt. Dessuten så blir det enda mer moro på Halloween-festene vi selvfølgelig skal arrangere, for å overbevise folk om at vi IKKE torturerer mannfolk, og lar dem sulte i hjel i skapene våre! Helt perfekt, er vel det man kaller omvendt psykologi?? Vi viser dem noen skjeletter, og de ler, og synes vi er morsomme som klarer å finne noe morsomt i ryktene om oss. (Funker som grøt det)
Det er derfor vi er nødt til å ha et eget hus også. Ellers kommer jo naboene til å klage over den helsikes skrikinga og bankinga fra soverommene våre (Soverommene? En Freudiansk forsnakkelese? Trodde de menna skulle i kjelleren jeg.
Videre så … Så …. Hm … No må eg tenkja att. Ikkje bra! Nicht gut, som dei si på spansk. Eller var det fransk? (Tror det var nærare Samisk)
Nei, men for helsike mann! Ikke blø i den boka!! Veit du ikke at bøker skal behandles med respekt!! (Hæ? «Hansomtokvenninnami» eller han i den skrekkfilmen?)Da ble jeg distrahert av filmen igjen. Helsike!
Ja. Og så må vi ha sånn derre date night. At vi tar oss en tur ut på byen. Siden vi er så bitre over mannfolk, så heller vi innpå drinker, og roper stygge ting etter mannfolka. Og plystrer etter dem, og sånne ting. (og knip dei i skinka med klørne våres)
Og så doper vi dem fra tid til annen ned. Ikke for å sexe med dem eller noe. Bare for å dope dem nok ned til å bli med på å barbere kattene våre. Så slipper vi å bli klort opp(Også får de skylda for katte-plageri, istaden for oss,). Som takk for hjelpen,  så får de slippe å sitte i skapet. Vi dumper dem bare i en veikant eller noe et sted.  (der de blir plukka opp av dyrepolitiet, for uhensiktsam hårfjerning av dyr §14 avsnitt2)
Når vi en sjelden gang krangler, så kaster vi kattene på hverandre. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å bli straffet med å få en feit, barbert og flassende, klorende katt i fleisen. Vi må bare ikke kaste dem så hardt, for vi vil jo ikke drive med dyreplageri! Ikke med katteplageri heller, for den saks skyld! (Vi kan kaste de som er i kjeller og skap, så slipp oss å bekymre oss for dyreplageri, også slipper de folka ut engangiblant, er vist sunt med sånn frisk luft)
Men, vi kan invitere over mannebein som bare er snille og koselige, og som ikke forventer å få seg noe da. De slipper også unna skapet. Vi får vel heller hjelpe dem ut av skapet i stede!! (hihi 😉 )
Oi, oi, oi! Eg trur ikkje den mannen på filmen fer att depositumet sitt. No hakka han hol i taket! Eg heve høyrd om hæla i taket, men dette var altså ein hammer i taket. Evt slegge. (for en fyr, bedre du tok fatt i han «Hansomtokvenninnami» istedet altså!?)
Jeg ser jo for meg at det kan bli rimelig vanskelig med alle skjelettene som kommer til å hope seg opp i skapene våre til slutt. Så jeg tror vi må grave ut litt under huset. Ha en egen kjeller til sånt. Etter å ha sett katakombene i Frankriket på bilder og sånn, så skjønner man jo at det en gang i tiden var veldig populært å dekorere vegger og slikt med skjeletter. Vi kan jo skape en ny trend. “Er du lei mannen din? Dekorer kjelleren med ham i stede! Slik forblir han alltid hos deg!”
Eh … den var kanskje litt morbid ja. Nei, slemme Lenepene! (Mote er mote, og trender kjem jo attende. Men eg vil gjerne ha nokre nuperelle-dukar i katekomba vår.)
Oi, ein rottemann på tv!! HURRA!! Oi. Han ligna litt på tanta mi! Og tv’n min meldte i fra om at den hadde lyst til å sove nå, men jeg trykket på en knapp, så den ikke fikk lov til det! (Så frekt av eit fjernsyn? Den har å halde seg uppe, og ikkje mase på å duppe. God du satte han på plass på tv-benken)
Om «Hansomtokvenninnami» synes denne filmen er skremmende, så … Det eneste jeg grøsser av så langt, er smaken hans. Denne filmen var ikke det minste skremmende jooo. Har sett mange filmer som er mye mer skremmende … Men … Om man skal snakke om hva «Hansomtokvenninnami» finner skremmende …  Han ble vettskremt da han så refleksen av en refleksvest. Han var helt sikker på at det MÅTTE være noe skummelt. Da jeg sa at det var en refleksvest, så ble han jo dritsur på meg. Han burde vel roe ned fantasien sin til tider. Ikke for det, det er bra å ha litt fantasi …
Jaja. Nok om mannebein! Han skal jo uansett kaste meg ut om noen år, fordi jeg har vasket huset skikkelig midt på natta. Forbannade drittsekken! (JA! Forbanna drittsekken)
Videre må vi holde støyende fester. Jeg tror vi må tvinge han fyren som bor over deg nå, til å bo i kjelleren vår( Og mini-naboen kan godt få bli med, også får de IKKE internett.). Vi setter ham i lenker der. Så fester vi hele døgnet av og til, og kaster ned litt jord på ham nå og da. Han er den eneste som ikke skal plasseres i skapet. Han skal tvinges til å spise tørt brød, og drikke vann(Tror ikke det blir nødvendig, han ser god å mett ut… evt hvis det kniper, kan han gnage på mini-naboen) Og kose med de hårløse kattepusene våre. Mjau!
Videre skal vi få ei gammal dame til å snakke med ham om Glamour(på en blanding av norsk, enda mere norsk, OG Rogalandsk). Hun kan bo i kjelleren med ham. Og så kan hun prate ustanselig om helsa si til ham. Da blir han nok glad!! Alle trenger jo litt selskap!
 Synes jeg ser det … “Og jeg ble så lei meg da Ridge og Brooke gikk fra hverandre! Den forbannede tøyta! Han skulle holdt seg til Taylor han ja! For ikke å snakke om resten av folka der! Hah! Kvinnfolka er jo ikke annet enn luddre. Bortsett fra Stephanie, så klart! Hun er min HELTINNE!!! Jeg så først reprisen av episoden som gikk i går, deretter så jeg den nye episoden. Jeg gikk bare glipp av hele tre minutter, fordi jeg måtte forte meg på toalettet. Magen min er litt treg, skjønner du. Det retter seg vel med litt sviskegrøt og fiber, tenker jeg! Oi, unnskyld meg, men jeg bare måtte slippe en fis nå. Magen min er fortsatt litt i ulage. Men det er slikt dere unge mennesker ikke forstår dere på ….” (De kan dele toalett, men han får kun bruke doen, istedet for handkledebleia si, når gamlemora har vore der med sin utfallne livmor og sprutebais)
Jau jau. Me talast, som dei si på Island.
Klem!!»
Klemmer tilbake
Legg igjen en kommentar

