Sommersolverv

21 Jun

Nei, å nei så lyst vi har det.

Årets lyseste og lengste dag var i dag. Den kalles også midtsommer, men nå i disse tider feires Jonsok/Midtsommer/Sankthans den 24. Juni. I norrøn tradisjonen ble ikke Sankthans feiret som midtsommer. Midtsommersdagen var da synonym med midtsommerblotet, som i dag skriver seg til datoen 14. juli.

Så da blir det vel noe bål den 24. Siden jeg er litt sent ute med blot, og i dag er en sånn fin dag å bare feire stille.

Komme seg litt i orden, mens det ennå er lyst nok...

Og jeg feirer med levende syrinfargede lys, noe godt å drikke, og massevis av papirer som skal på plass, en plass, og en god samtale med meg selv, og de få spirene og avleggerne som har overlevd tøff-kjærleik:)

God sommer av som har vært, og den vi har igjen. Vendis

2 kommentar to “Sommersolverv”

  1. Veronica/Mentale Godtepose 22. juni 2011 kl. 10:16 #

    Ja vi fikk ikke sove. Fuglene var gale i hele natt. Ikke akkurat koselig når man må stå opp tidlig og ikke kan være ute og se på lyset.

    Lik

  2. Veronica/Mentale Godtepose 22. juni 2011 kl. 20:51 #

    Fra twitter:

    nettbuss nettbuss
    @Veros_godtepose Hvis det er Drammen du sikter til, så er det Buskerud Kollektivtrafikk som lager rutene vi kjører. Gi gjerne beskjed dit

    HAHAHA?! Vil det si man ikke kommer fra ende til ende der heller? Og lille Hønefoss og Drammen? Tvilsomt det er 4 km fra sende til ende der – det var jo det jeg skrev. Og fra meg til det jeg kaller utkanten av et mest sentrale her så er det 4 km, og dit jeg jobber blir det vel 4 km i en annen retning, så greit, hele sentrale hønefoss er 8 km :p?

    Lik

Legg igjen en kommentar

