Nå kan jeg greie meg selv…

21 Jun

…hahaha…

Tadaaa.

Etter å ha ventet lengselsfullt i 12 dager kom den, endelig, min Olivia Garden hårbørste.

Siden i fjor sommer, da hårbørsten min tilslutt gav opp, etter uendelige mange kamper mot et langt, krøllete, massivt og rotete hår med sin egen stae personlighet. Og attpåtil et raserianfall (jada, er bare sunt det 🙂 ) Så har jeg klart meg med en grovtannet-og en afrokam og fingre. For å kjøpe ny hårbørste går jo ikke med en gang. Ting Tar Tid. fordi man glemmer og sånt.

Jeg ville gå for en vennlig en, og fikk blinkskudd her. Bambus er en vinner når det gjelder vennlighet mot trær iallefall 😉 Så å stå å børste håret med en gedigen padlebørste, laget av økologisk-miljø-og trevennlig bambus, var HERLIG. Tommler og hår opp for denne.

Den er også ganske lekker syns jeg, signaturstripene på børstene til Olivia Garden står fint sammen med de fine snirklete detaljer på baksiden.

Litt for mye rabbel på håndaket. Liker at merkenavn osv. står skrevet diskre om det skal stå noe sted. Men uansett sammenlignet med andre børster jeg har hatt, så er denne merkbart bedre.

Jeg valgte den største de hadde, den var allikevel mindre enn det jeg forventet. Jeg skal definitivt kjøpe noe av de mindre til å ha i vesken, med på reiser osv. Og fordi den var fin, pen, nyttig og vennlig sak. Og da er sikkert de andre børstene det og 🙂

  • Hva: Healthy Hair Large Ionic Paddle Brush – HHP7
  • Av: 100 % Bambus (neppe tennene og gummiputen da)
  • Merke: Olivia Garden
  • Hvor FeelUnique.com
  • Størrelse: HHP7
  • Pris: £11,85/NOK106,00
  • + Miljøvennlig, stort utvalg, bra pris
  • – Kunne vært større, og uten så stort rabbel på håndtaket
Dette står på siden:
– Flott for styling og å løse opp floker
– Naturlig bambus hårbørste med ionisk pute
– Hodebunnsmassasjen aktiverer sirkulasjon
– Bidrar til å stimulere hårveksten og redusere hårtap
– Fremmer sunt hår celler og sunn hodebunn
– Gjenoppretter hårbalanse og glans
– Anti-statiske.
Kaller den Hilda H.

Kaller den Hilda H.

Men den viktigste oppgaven har børsten klart allerede så får vi se om jeg får noen annen effekt av hårbørsten enn et børstet hår. Det står også at man skal børste grundig i 2 minutter hver dag, og at den kan brukes til tørt, såvel som vått hår. For meg høres det ut som det blir veldig slitsomt for håret, så jeg holder meg til å børste gjennom før hårvask, og ellers når det behøves.

Livet er godt, og sommeren er flott – Vendis

3 kommentar to “Nå kan jeg greie meg selv…”

  1. Veronica/Mentale Godtepose 21. juni 2011 kl. 19:34 #

    Woho, jeg eier ikke en børste en gang jeg da. Eier en kam. Burde nok ha en sånn jeg og – men akkurat nå er jeg kortklipt!! Pga denne ferskvarejobben fant jeg ut at hippiebarn-hår til skuldrene ikke var noe jeg orket å temme inni en lue. Jeg har mye hår – kort var eneste alternativ. Og skal jeg ha børste har jeg sett/hørt om miljøvennlige typer som denne så det er jo klart aktuelt for meg!

    Lik

    • Vendis 21. juni 2011 kl. 20:31 #

      Jepp, letet litt rundt en stund nå, sånn innimellom at jeg glemte det. Var bestemt på at den skulle være vennlig 🙂
      Er noen små børster der og, som kan passe til kort hår. Skjønner godt du klipte deg, dunsten av tinte fersk(!?)varer, varmt og klamt +masse hår.
      Men selv hadde jeg nok dyppet hodet i tjære og formet en sveis av det før noen fikk klippe den ville manken min. Er sikker på at den lever, så det kan ha blitt hårplageri.

      Lik

      • Veronica/Mentale Godtepose 21. juni 2011 kl. 21:29 #

        Hahahaha er det noe som lever så er det mitt. Det er rimelig uregjerlig, føler meg som en hippie til tider. Og har lenge ønsket meg kort-kort hår pga varmen, så får se hva jeg gjør seinere. Varmt er det ikke nødvendigvis på kjøkkenet – det er mer at det skal dekkes til og er i veien, hårstrikk løsner etter noen timer hos meg, det er litt sært tror jeg… og da har vi hippie-barnet i full blomst igjen!

        Og var det ferskvarer det lukta… ugh.. nei… grillkylling!!!! Absolut alt i den disken er dynket i glutamat tror jeg, lukter jo som et gatekjøkken. Kan si at jeg IKKE spiser noe av det!!

        Lik

Legg igjen en kommentar

