Laugardagen i går

3 Apr

I prossessen

I går vasket jeg klær. Man tilbrakte lørdagskvelden med å se på tv, nehehei, jeg så på trommelen. Fascinert over at mine gamle filler ble fornyet, kun avbrutt av heftig kvitring og fb.

Plommelilla ble fargevalget. 4  håndklær, 2 singleter, 1 par sokker, thigths og attpåtil et skjerf fikk nytt lilla-liv. I utgangspunktet var det mine håndklær jeg skulle fornye, men så tok jeg runden gjennom skuffer og skap og plukket meg med meg det som jeg definitvt hadde tenkt å hive ut.

Plommelilla var eneste alternativ, for meg som var bestemt på lilla. Er ikke 100 % fornøyd med fargeresultatet, plommelilla er ikke min favorittlilla. Men resultatet er absolutt bedre etter, enn før.

 

Ferdig resultat

Føler det ble litt i overkant mange lilla plagg, og kommer IKKE til å å bruke mine singlet, thight, skjerf og sokker samtidig, med mindre jeg skal på karneval som han der lilla faderen i flagreberget. Men skitt au, gøy lell 🙂

Produktene jeg brukte var 1kg Jozosalt (viktig med den UTEN jod) Kjøpes i vanlig daglivare til 8,- Og Herdings Texitile colour 94,- Fra min lokale Jernia-butikk. Så for tilsammen 102,- Fikk jeg fornyet litt av garderoben.

 

Herdings og jozo

Hvorvidt tekstilfargen var miljøvennlig-dyrevennlig-naturlig vet jeg ikke. Men defintitivt ikke økologisk. Men vil si det er miljøvennlig i den forstand at jeg har fornyet mine tidligere hvite, etterhvert grå-og flekketet (er noe med det å å alltid ha på seg noe hvitt når man eter noe som setter farge, flekkvis. Og jeg er en søler, men kun ikledd hvitt…) istedetfor å kaste, så er det både miljøvennlig og økonomisk.

Er det noen som vet av tekstilfarge som er miljødyreøkologisk HYL ut. For dette skal definitivt gjentas senere.

Ha en god og trivelig Søndag – lillaVendis

 

2 kommentar to “Laugardagen i går”

  1. Veronica/Mentale Godtepose 3. april 2011 kl. 15:49 #

    Artig ide å få gjort noe med skitne klær (vi kjenner dem her i huset også nemlig…. visste du at man må ha 60 grader før karrisaus-flekker går av?!)

    Men fargen, åååh smak og behag altså… men jeg får traumatiske minner fra 90tallet hahaha!!! men med noen andre spreke farge så blir det vel et greit antrekk av dette også 😉

    Jeg koker heller plagget og ser om flekkene går av, gjør de ikke så har jeg ikke prøvd noe annet enda.

    Lik

    • Vendis 3. april 2011 kl. 16:12 #

      Har prøvd kokvask, og økologisk/naturlig flekkfjerner (ikke dyrevennlig siden oksegalle er en av ingrediensene, men dyret er fra økologisk dyrehold)

      Men er noe med disse hvite klærne da. Er hvite de tre første vaskene, så blir de bare shabbete.

      Følte litt lilla overdose i gårkveld med stativet fullt av ville lilla plagg. Men håndklærne ser snasne ut på badet hvor det er et lilla «tema» Så får vi se om plaggene taes på i den hensikt i å gå ut blant folk…

      Lik

Legg igjen en kommentar

