Solformørkelsen i 4. Januar 2011

4 Jan

Den nest største solformørkelsen på 54 år fikk jeg ikke selvsagt ikke meg. Overskyet og snøete. så da låner man et bilde, og satser på et giftemål med noen med eget fly og sertifikat for å få med meg de neste. Ble faktisk litt muggen for at jeg gikk glipp av det, resultatet kan du lese om i forrige innlegg, som om jeg trenger en grunn til å handle mere enn jeg burde – men i dag kaler vi det for terapi. Men 2011 skal være formørkelsenes år, og jeg har skrevet opp alle datoer måne-og solformørkelsene kommer. EN av de må jeg da vel få med meg i levende live. Uten å gi opp tilværelsen som evig, lykkelig enslig.

Solformørkelse sett fra et astrologisk synspunkt:

Solformørkelser arbeidet noe annerledes enn måneformørkelser, og understreker en begynnelse – det er derfor de er så spennende.Mesteparten av tiden de gjør oss glade! Endringene kan komme gradvis eller plutselig. Likevel, kommer nyhetene eller tidspunktet for disse endringene ofte som en overraskelse. Hvis en solformørkelse faller på eller innen et par dager på bursdagen din, f.eks er du født 5 dager +/- den 4. vil solformørkelsen i dag påvirke deg sterkere. Er det din fødselsdag, så enda mer! Du vil sikkert føle effekten av det i løpet av året. Endringer vil bli fullført innen du når din neste bursdag.

Selv om de fleste solformørkelser er nesten alltid positive, kan effekten på deg føles skurrende og vanskelig. Dette er vanligvis ikke tilfelle, men det kan være til tider. Selv om forandringen kan være til det beste, kan veien dit kjennes vanskelig. Måne-og solformørkelser er der for å hjelpe deg modne og vokse, og er på din side. Ved en solformørkelse er det rett og slett en ideel tid å skape og utøve din visjon. Fugl Fønix er det som faller meg i tankene.

Kilde/bilde: AstrologyZone.com, bildet fra en blogg jeg selvsagt glemte å kludre ned navnet på så jeg kan henvise videre. Men bildet er tatt fra vgtv.no. Er ikke sikker på hvorhenn fra denne formørkelsen ble filmet, kan være fra Oslo, eller ikke.  Jeg var der ikke, og så den ikke *furt*
6 kommentar to “Solformørkelsen i 4. Januar 2011”

  1. Sindre 4. januar 2011 kl. 17:48 #

    Jeg fikk irriterende nok ikke med meg denne solformørkelsen pga. overskyet vær i Bergen. Jeg er sykt fascinert av sånne fenomener og det hadde vært artig å få det med seg! Universet generelt og hvorfor vi er her… Det er spennende tema!

    Lik

    • Vendis 4. januar 2011 kl. 18:02 #

      Absolutt 100 % enig. Fenomener er jo fenomenalt.

      Hils Bergen fra meg, savner den byen, som er så full av merkelige vesener 😉

      Lik

  2. Anita 12. januar 2011 kl. 13:42 #

    Jeg fikk heller ikke med meg denne formørkelsen av samme grunner som Sindre.. Det var overskyet i den flotte byen vår.

    Lik

    • Vendis 12. januar 2011 kl. 21:42 #

      Surt det, og typisk nok her jeg bor, på Østlandet, så har det vørt mange fine stjerne-og solklare dager og netter ellers. Men ikke de dagene 🙂

      Lik

  3. Jeanette 20. januar 2011 kl. 01:34 #

    Jeg føler med dere alle, og er minst like snurt som dere over å ha gått glipp av den. Men men. Neste gang. Når det nå enn måtte bli. 🙂

    Lik

    • Vendis 20. januar 2011 kl. 13:48 #

      Er vist en delvis en 1. Juni. Står ikke noe om at den er synlig fra Europa denne gangen, men er vist synlig fra Island, så da burde vel vi få et glimt og?

      Lik

Legg igjen en kommentar

