PRIORI – Idebenone Radical Defense SPF 30

18 Dec

Denne kjøpte jeg for 1 12 år siden. Min første dagkrem når jeg begynte med seriøs hudpleie, solfaktor var viktig for meg da som nå.

30 ml / 1 oz.

Og at denne kommer som en dagkrem med SPF 30, og i tillegg EPF 95 var supert for meg. Solkremfølelse i ansiktet når man ikke skal sole seg (eller i det hele tatt) er ikke noe for meg til hverdagsbruk. Samtidig er solfaktor viktig, siden jeg er mye ute, og attpåtil går til-og-fra dit jeg skal, ender hver vår/sommer opp med fint rødt decollete. Så her skulle det pøses på med faktor.

Men denne skuffer. Vanskelig å få pumpet jevn mengde ut av de to kamrene, slet mye med å få mye ut av det ene i det hele tatt (husker ikke hvilket av de) Det kjentes ikke ut som om kremen gav huden min noe fukt, bare en typisk solkrem-følelsen: tørr-fet-etellerannet. Så denne er mest for de med fet hud, for normal-tørr hud, gir den svært lite alene. Og til den prisen så skulle man slippe å ha et annet produkt under. Og lite produkt i forhold til den høye prisen, selvom den var drøy i bruk. Det var ikke noe tap når den endelig ble tom. Det ble noen mnd med nattbalmen til decleor både til dag og natt etter denne. Jeg begynte med den såpass sent den sommeren, at jeg ikke har noe å skrive om SPF effekt.

Når jeg leser ingredienslisten imponerer den lite, ellers trodde jeg Priori skulle være kjent for virksomme produkter med høyt innhold av naturlige ingredienser, men det gjelder kanskje kun Coffeyberry serien. Har prøvd andre produkter fra Coffeyberry serien som jeg likte bedre. Det eneste positive for meg med denne, var selvsagt høy SPF og EPF, men også at produktet ikke er testet på dyr!

Ingredienser:

Octisalate 2.5%
Oxybenzone 3.0%
Octinoxate 3.75%

Sun Protector; Hvit krem:
Water, Dicaprylyl Carbonate, PEG-20 Stearate, Pentylene Glycol, GlycerylStearate, Laureth-23, Silica, Bis-Hydroxyethoxpropyl Dimethicone, Cetearyl Alcohol, Coco-Glucoside, Butyrospernum Parkii Extract, Phospholipids, Cyclopentasilooxane, Cyclohexasiloxane, Bytylene Glycol, Caprylic/Capric Triglyceride, Ascorbyl Tetraisopalmitate, Tocoperol, Carbomer, Sodium DNA, Cetyl Hydroxethylcellulose, Potassium Cetyl Phosphate, Hydrogenated Palm Glycerides, Dimethoxydiphenylsilane/Triethoxcaprylsilane Crosspolymer, Xanthan Gum, Disodium EDTA, Diazolidinyl Urea, Iodopropynyl Butylcarbamate, Methylparaben, Propylparabe

Environmental Protector; Gul krem:
Water, Glycerin, Dypropylene Glycol, Glyceryl Stearate, PEG-20 Stearate, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-20, Hydroxydecyl Ubiquinone, Superoxide Dismutase, Cetyl Hydroxyethelcellulose, Xanthan Gum, Disodium EDTA, Phenoxyethanol, Methylparaben.

Brukes daglig for ultimat anti-aldring beskyttelse, rens huden og påfør lik mengde fra de to kremene og bland de. Påfør generøst før soleksponering. Påfør på nytt etter behov, etter bading, mye svetting eller vask.

Hva produsentene sier:

• Forebygger aldring av huden på celle-nivå
• Reduserer forekomsten av fine linjer og rynker
• Forbedrer ujevn hudtone og struktur
• Lysner utseendet på huden
• Reduserer forekomsten av uønskede pigmentflekker
• Gir maksimal beskyttelse mot miljømessig stress – EPF 95

Til nå var den eneste form for aktuelle huden beskyttelse solkrem. Solkremer er nyttig mot skjerming av huden mot solens ultrafiolette stråling ved å absorbere, spredning, blokkering eller reflekterer UV lys før det kan generere giftig frie radikaler. Graden av beskyttelse gitt av en solkrem er definert som Sun Protection Factor eller SPF.

Men ingen solkrem er 100% effektiv til å blokkere UV-lys så noen skadelige stråler fortsetter å trenge gjennom SPF skjoldet, og SPF utelukker ingen andre eksterne kilder til oksidativt stress fra å forårsake skade. For eksempel, solkremer er ubrukelig for å forebygge røykerynker, (rynker forårsaket av oksidativt stress generert fra sigarettrøyking, selv sekundærrøyk!) Solkremer g ikke beskyttelse  mot frie radikaler, de kan heller ikke nøytralisere oksidativt stress generert internt i vår egen metabolisme.

Radical Defense er den første 2-i-1 aktuelle hudbeskytter som gir dobbel beskyttelse mot tidlig aldring av huden- SPF 30 (Sun Protection Factor) og EPF 95 (Environmental Protection Factor) er en aktuell solkrem som gir dobbel beskyttelse mot både UVA / UVB stråler og bred spektret miljøvern fra oksidativt stress og frie radikaler med Idebenone Complex, EPF 95.

Idebenone endrer vesentlig veien huden eldes. Dette doble nye produktet leverer det høyeste nivå av beskyttelse for å holde huden din sunn og gi et yngre utseende. Priori Radical Defense er uten parfyme, olje-fri, testet ikke comedogenic og dermalogisk.

EPF eller Environmental Protection Factor er den første enkle, vitenskapelig basert målesystem som måler antioksidant ytelse i spesifikke produkter. Antioksidanter er rangert på en 100 punkts skala for effektiviteten i frie radikaler beskyttelse. Idebenone funnet i Priori produkter er vitenskapelig bevist å være mer effektivt enn noen andre antioksidanter beskytter, og scoret 95 i effekt. Idebenone slår alle av de høyest rangerte antioksidanter inkludert vitamin E, vitamin C, og standard Co-enzym Q10. Det forbedrer celleenergien.

Kjøpes hos BeautyBridge for $125/NOK745,-  (Nytt design på flasken, men fortsatt to separate teite kamre) Jeg kjøper ikke denne igjen, men har sett noen andre dagkremer med faktor jeg kunne tenkt meg å prøve.

Ha en fin helg. Ikke lenge igjen nå, hverken for solsnuere eller andre.


Legg igjen en kommentar

