Min PayPal

17 Dec

Skrible kludre

Min personlige PayPal2010-dagbok, historie, føljetong…:

  1. 5. Des – Jeg åpnet min PayPal-konto Søndag, og satte samtidig over 200,- i samme slengen. For å se hvordan det gikk, og hvor lang tid. og hvordan det er å handle utfra PayPal-konto, ikke kort/nettbank 🙂
  2. 6. Des. – Litt heftelser i vente pga navne kluss – Klart å stuke meg til etternavn som både for-og etternavn Fikk trykket meg fram til kundesenteret/hjelp, og skrevet en e-post om stuket. Måtte skifte språk fra norsk til engels for å få frem hjelpesenteret(!?)
  3. 7. des. – Fikk e-post fra kundesenter om fremgangsmåte ved navneendring. Sendte så bekreftelse på at jeg heter det jeg heter den (PrtScr av personinfo; Navn og adr. fra nettbank – skulle vist være gyldig)
  4. 7. Des. – De 200,- kom inn Tirsdag, kun en virkedag før pengene var på plass 🙂
  5. 7. Des. – Er i gang med å få bekreftet mitt bankort.
  6. 8. Des – Fikk e-post om at den dokumentasjone ikke var nok, de ville ha foto ID. Kontoen som de 200,- og som jeg har knyttet opp til min nettbank-konto fra er jo med mitt navn, hvem f*** heter det samme til for-og etternavn?! På vei til å bli grinete. Er ikke lysten på å sende avgårde bilde av mitt bankkort, med bilde og personnummer. Sendte nok en bekreftelse fra banken, med mitt navn og adr.
  7. 9. Des. – Har fått den 4-siffrede koden til å, bekrefte kortet mitt, mistenker min trege bank, heller en PayPal. DnbNor er ikke akkurat kjapp i vendinga når penger skal overføres.
  8. 11. Des. – Er ikke så kjapp jeg heller. Med en gang kode ble tastet, ble de 15,- godskrevet min PayPal-konto. Noe er kjappere og enklere enn annet.
  9. 18. Des. – Sendte avgårde flere PrtScr av mitt navn og adr. fra min nettbank, fra innbetalinger til meg, fra min person.info side osv. For å få fortgang, siden jeg ikke hadde hørt noe mere fra de.
  10. 20. Des – Fikk svar om at de måtte ha foto ID.
  11. 20. Des. –  Sendte kopi av mitt bankkort, tusjet ut deler av kontonr. og personnr. Fikk til svar at jeg måtte sende kopi av pass/førerkort. da bankkort ikke var gyldig ID.
  12. 21. Des – Sendte denne e-posten (pardon my translate.google engelsk 😉 ) «Hi, I do not have the photo ID you are requesting. My bankcard is valid for an photo ID in my country, I do not have passport or a driving lisens. You must be able to change my name from the information I have sendt you. Really you can not think I am fooling you, my card validatet on my account are in my name, my bankcard I sendt are in my name, and so on. (+min e-post og bankutskrifter, begynte å bli rimelig blæ)
    You  must see that I do not have my lastname as both my first and lastname? I do not have any more proof.
    Is it so, if I can not give more proof and you will not change my name that I have to delete my account and make a new one?» – NB. var trøtt, og snurt, og en dæsj grinete.
  13. 21. Des. – Da gikk det greit 😀 Klemz fra Fornavn Etternavn.

Hmmm lurer om  Sarah, Wei og Anne Wang fikk seg en fin førjulslatter av min norgelsk. Må smile litt når jeg ser gangen, og div feil i min engelsk kunnskap, herved er jeg ei ikke kun Dronningen av Slurv-og skrivefeil, men og The Queen of Wraitingerrår

Når man stuker og skriver på engelsk, med frustrasjon og irritasjon i bakhodet, så kan Bach’s nødhjelpsremedie være på sin plass 😀

Ha en fin netthandel. Og bortsett fra menneskelig stuk (meg og rigide rare PP) så var hele PayPal greia veldig enkel. Ikke så lurt å få natten til å gå med å gjøre ting som krever konsentrasjon og engelskunnskap utover det man plukket opp på MTV. Tydeligvis.
Én kommentar to “Min PayPal”

Trackbacks/Pingbacks

  1. PayPal – Enkel, sikker og rask netthandel « Vensmeden Vendis - 17. desember 2010

    […] Flytter min erfaring til eget innlegg Obs: Støtter IKKE boikotten fra PayPal og bl.a Visa, MasterCard – mot nettstedet […]

    Lik

Legg igjen en kommentar

