Puss, puss & suss

14 Dec

Frem til nå har jeg brukt mine vanlige avlagte «medium» kost til leppeskrubb. Men tenkte at kanskje en baby kost var mykere. Merker ikke mye til det, selv om busten skal være «supersoft». Men busten er mindre og mere «kontrollbar» når det gjelder å pusse leppene, skriver pusse og ikke skrubbe, rett og slett fordi jeg føler skrubbing blir for hardt. mens lett puss passer mine lepper bedre. Bruker nå en dråpe Jojoba-olje på leppene før jeg pusser. Ideelt for meg nå.

Andre råd er å bruke sukker/salt og olje/honning (honning er antibakterielt og fuktgivende) men jeg føler sukker og salt blir for hardt igjen, og salt på vintertørre såre lepper hahaha. Nei, så pokker om jeg vil.

Nå fikk jeg en god leppeopplevelse etter lavendelen som er min faste leppepomade om natten, men så begynte leppene å fille seg til igjen, og attpåtil sprekke. Er ikke flink nok til å passe på de på dagen, er mye ute og attpåtil glemt leppepomaden min i stift form, så da slikker man seg på leppene. Dette er fy. FY!

Men man skal være forsiktig med å skrubbe for mye. 1-2 ganger i uken er vel det jeg gjør. Etterfulgt av en god leppepomade. Ingen lanolin, mineralolje eller annet som legger seg oppå leppene. Kun fuktgivende og fete saker.

Baby tannkost aldersgruppe fra 0-2 år, merke Jordan 24,90- på Kiwi, Er iallefall ikke økologisk eller naturlige ingredienser. Men de har en miljø-politikk (hvem har ikke det 🙂 ) her. Vet ikke om Jordan tester på dyr, ikke funnet noe på dyrevennligebloggere.com, eller gronnhverdag.no. Tenkte ikke over det da jeg kjøpte, er jo dette tannkost merket jeg alltid kjøper, så verdt å sjekke. Sendte i allefall avgårde en e-post i dag. Hehe, «Pusser dere bissene til søte dyr?» Neida, skrev kort;

«Jeg lurte på om dyretesting har vært innblandet på noe som helst stadie i fremstilling av Jordan kostene, tann/maling m.m. Hva er deres holdning og politikk ang. dette?»

Ha en fantastisk Tirsdag. Puss og bruk tanntråd. Og leppepomade

Edit: Fikk svar fra Jordan senere på dagen

«Hei! Jordan bruker ikke dyretesting på noen av sine produkter»

Legg igjen en kommentar

