Å få refundert moms etter netthandel

10 Dec

Få mere ut av din handel

Noen nettbutikker refunderer det du må betale av moms. Pr nå er det feelunique.com og StrawberryNET.com jeg kjenner til som har den kundevennligheten mot oss nordboere med teite gamle lover, men de tjener vel godt på oss og. + det er det også fraktfritt.

Men hvordan gå frem? Jeg har laget en liten mal du kan bruke når du henvender deg til fu.com. StrawberryNET har jeg ikke fått refundert noe fra, har ikke handlet der så ofte.  Og så langt det lar seg gjøre bestiller jeg heller i flere omganger, så når jeg trenger å få refundert noe er det pga. selve produktet koster over 200,- Og jeg handler stort sett hos fu.com.

Jepp, jeg er kjedelig.

Eksempel/mal på e-post til fu.com

  1. Kvittering fra posten på at jeg har betalt moms/forenklet tollbehandling (den du får når du henter pakken)
  2. Ordrenr. finner du på papirlappen i pakken din. Evt. på nettstedet “My account – order history” på nettsiden.
  3. Skann kvitteringen inn, og legg den ved e-posten som vedlegg.

Her er min mal jeg bruker, bytter ut produktnavn, ordrenr. og pris selvsagt :)

e-post adr. du sender til: care@feelunique.com
“To Whom it May concern.
I recently purchased Decleor Aromessence Neroli Essential Night Balm 30ml, the amount in £44.20, (NOK425.00) that exceeded Our customs fee/VAT charges of NOK200.00

  • Order number FNxxxxxxx
  • See attachment for receipt.
  • My account number is xxxx.xx.xxxxx

Friendly regards from Vendis”

ps; Tilgi min dårlige translate.google.no engelsk, men den fungerer uansett såpass fint at jeg får momsen tilbake lell :D

Når det er gjort, vil du få rask tilbakemelding på din e-post + pengene tilbake på din konto innen 3-4 dager. Bra kundevennlighet. Har selv enda bare personlig erfaring med feelunique.com, men begge nettbutikkene har rykte på seg for å være sikre og kundevennlige :)

Fremgangsmåten til StrawberrynNET.com <- (trykk på den) Har ikke erfaring med å få tilbake momsen fra denne butikken. Men fremgangsmåten virker jo ganske enkel.

Obs&NB: Når du bestiller fra fu.com og andre engelske sider så bestill i GBP/£ ikke i NOK. Da blir det billigere. NOK486,- blir nemlig prisen, og kontotrekket, f.eks på Decleor balmen, om du trykker på norskflagget på nettsiden. Enn om du bestiller den med GBP/£ (44.20 = kontotrekk på 425,-) Pr. dagens valuta Nov.2010 sjekk valutakalkulatoren når det gjelder $, €  m.m)

Ha det gøy i nettbutikkene med prisene som faktisk er prisen du ender med å betale 🙂

Obs: Valutakursene tollvesenet bruker settes for en uke om gangen, og det blir derfor ikke riktig å bruke dagens kurs.
Omregningskursen finner du her.

Legg igjen en kommentar

