Kyss meg fresh

6 Dec
 

Lavendelen

Mitt første møte med et KremFresh produkt startet med at jeg vant en konkurranse 15/11 på bloggen til Heidi Øksendal: en av premiene der var nemlig en økologisk leppepomade fra KremFresh, innen KremFresh fikk alle adr. så var jeg selv innom den nye fine nettbutikken og kjøpte meg en Oenothera balm siden de har tilbud på den serien til 15 % frem til 10.des) men den historien kommer senere.

Her skal det kysses og smøres;

Jeg har mine favoritter av eos sine, og er for tiden i gang med å teste litt på stiftene deres, nærmere «Rasberry-pomegranate» og «Vanilla». Sistnevnte er mest brukt, og som jeg skriver på slutten på det innlegget, så var leppene mine rimelig såre og «fillete» da, i tillegg blitt verre pga vinterkulde og ved-fyring.

Fikk lavendelen min på Fredag, siden det er krukke, bruker jeg spatel til å ta opp pomaden med, krukken er veldig liten, men det trengs veldig lite på leppene. På Lørdag børstet jeg leppene med myk tannkost og jojoba, som jeg gjør i ny og ne. På med lavendelen, og når jeg våknet på Søndag så var leppene hele og myke, ikke en løs skinnfille i sikte! Og leppene mine er myke og kyssegoe’ Har ikke brukt lavendelen lengre enn ei helg, men så fort har jeg ikke reagert positivt på produkt før.

Man kan selvsagt skylde på Jojoba-skrubben, men den har jeg jo også brukt tidligere etterfulgt av eos. Men jeg merker det går bedre å fukte med eos’en nå på dagen etter jeg brukte lavendelen 🙂 Men dette er en krukke med innhold jeg virkelig liker, men en krukke endog. Så derfor bestemte jeg meg for at dette blir en natt-pomade for leppene, så bruker jeg Vanilla eos’en min på dagen, merker den fukter mere og nå, og at jeg ikke trenger å bruke den så ofte.

"Nattbordet" - Is på vinduet, Dent i skåla, lavendelen og spatelen (og en sten)

Den er myk og fin å smøres lett utover, tingler/prikker litt leppene. Mitt soverom er kaldt og den har fast plass i vinduet, så noe av oljen/voksen (?) i pomaden blir da til små sandkuler, men når jeg smører på, så smelter de. Konsistensen er myk og glatt med en gang, med god lavendelduft. Så trekker den inn, den blir mindre klissen, så er mye av duft vekke, og den er mere «stabil» og vanlig myk. Trenger ikke å påføre noe på en god stund om jeg har tatt på tidlig på kvelden. Og da påførte jeg ekstra kun fordi jeg syns den lukter så godt (hjemmelagd og ekte) Ekte duft. – «Skulle ønske det ble laget lavender-drops» er tanken som først slo meg første gang jeg prøvde den.

To dufter/smaker; Lavendel og Menthol. Jeg har kun prøvd lavendel, og bestilte like så greit to til av samme slaget nå i natt 😀 Her skal det hordes inn til tørre tider.

Er ikke så glad i menthol/mynte-smaker på leppepomader, også er jo denne blitt min faste natt-leppepomade/lavendelen så da er det jo fiffig som bare det at den kommer i en beroligende duft.


6ml krukke - liten, men...

...kun en liten mengde trengs.

Dette sier KremFresh selv; – «Denne nydelige, økologiske og fuktgivende leppepomaden passer for alle. Den inneholder nærende og beroligende ingredienser som beskytter og passer på leppene dine.»

Ingredienser: Ricinolje, jojoba, kokos, bivoks, sheasmør, karnaubavoks, mica+titanium, dioxide, lavendel (menthol sin har mentholkrystall, i seg istedet)

Krukke på 6ml til 79,- med fri frakt.

+/- for produkt:

  • + Duften av lavendel
  • + Konsistens
  • + Dyrevennlig
  • + Økologisk
  • + Naturlig
  • – Krukke – Liker ikke å stikke fingeren nedi krukker, selv om jeg er ren på fingrene. Blir for bakterivennlig, om man ikke vasker hendene før man smører. Og så blir det litt kræsj med neglen, selv når de er korte. Spatel er bra å ha, men fungerer jo best hjemme, enn i køen på Meny ;). Fikk med to beregnet til prøvene på dagkrem jeg fikk, den ene gikk til leppepomaden 🙂

+/- for Nettbutikken:

  • + for fri frakt på små-produktene (leppe-og øyeprodukter)
  • + for kundebehandling.
  • + for mulighet til å betale med PayPal, evt. blir det manuel forhåndsbetaling.
  • + for miljøvennlighet; brukt innpakningspapir, lokal-drevet.

Anbefales for alle som har kulde-lepper og som ellers trenger en fukt inngripen på sine lepper. Noe jeg gjør etter å ha smurt er å «kysse» neglene og smøre litt av overskuddet på neglebåndene.

Ha en fin krystall-klar dag. Og har du noen å kysse på (med unntak av neglene dine til kvelden) så gjør det 🙂

Kysskyss – Og kan endelig smile skikkelig bredt.

 

Én kommentar to “Kyss meg fresh”

Trackbacks/Pingbacks

  1. 14; Puss, puss & suss « Vensmeden Vendis - 14. desember 2010

    […] fikk jeg en god leppeopplevelse etter lavendelen som er min faste leppepomade om natten, men så begynte leppene å fille seg til igjen, og […]

    Lik

Legg igjen en kommentar

