Pakke i posten & karamell i håret; John Masters Organics Zinc & Sage Shampoo with Conditioner

21 Nov

I tidligere innlegg har jeg skrevet om mitt forsøk med eplesidereddik osv. Ikke noe problem der, men jeg gikk tom for egen sjampo etterhvert, tidligere brukt JMO – «Honey and Hibiscus Hair Reconstructor» sjampo og balsam i over 1år veldig drøye produkter, brukte to sjampoer og to balsamer på den tiden, og jeg har mye og langt hår, minus var at det luktet litt mann. Endel. Men fikk en av ei venninne. Tenkte ikke over ingrediensene, og tenkte jeg skulle bruke opp den før jeg kjøpte ny (var masse rart i den+SLS)

Etter noen vask; Fikk jeg skurv v/ hårfestet, hodebunnen satt stramt og klødde, og når vinteren nå kom, så kom flasset, bruker jo å bli tørrere i hud og hår til vinterstid, men har ikke vært så ille på lenge, fra før jeg begynte med JMO sjampo ( Tenkte det hadde med eddik-testingen, og holdt ut,  Har i mange år kun vasket håret maks 1 gang pr uke, og det har holdt med det. Nå følte jeg behov for stålbørste skrubbe skalpen 1 gang daglig. men holdt meg til «ukes-vasken» tenkte jeg måte venne meg til eddiken. Var ikke så sensitiv før, eller jeg rett og slett var vant med det. Men jeg skjønner nå, etter karamelliseringen, at jeg er et uhyre tålmodig menneske.

Er så glad jeg ikke begynte å teste ut «bakepulver-sjampoen» enda…

Ser ut og dufter som karamell. John Masters Organics «Zinc & Sage Shampoo with Conditioner«, har kun brukt den en gang, med hårmaske etterpå. Men hodebunn fornøyd.  Fortsetter med eplesidereddik, men nå med ordentlig sjampo først 🙂

Dette er et 2-i-1 produkt, som navnet tilsier, og sånn sett en sjampo/balsam ideel å ha med til trening/gym. Og den skal være ideel for «kulde-skalle» og flass. Det var derfor jeg bestemte meg for den, denne gang. Siden jeg har tørt og behandlet hår tror jeg ikke denne alene hadde vært nok for meg,  det anbefales å følge opp med «Honey & Hibiscus Hair Reconstructor» for min hårtype, den jeg faktisk brukte før. Jeg bruker alltid hårmaske etter hårvask, men får se hvordan det blir, akkurat nå ligger jeg og stor koser/snufser-håret-mitt.

Sink og salvie, naturlige hodebunn regulatorer, bidrar til å opprettholde likevekt av oljer, sette en stopper for kløing og flass, forårsaket av over-bruk av sterke produkter, eller kaldt vær. Hveteprotein balsam etterlater håret skinnende og håndterbar, og etterlater hodebunnen sunn og sterk.

  • for fint hår, følg med «Citrus & Neroli Detangler» (kan brukes som leave-in conditioner) eller «Rosemary & Peppermint Detangler»
  • for krøllete hår, følg med «Lavender & Avocado Intensive Conditioner»
  • for altfor tørt eller skadet hår følger med «Honey & Hibiscus Hair Reconstructor»

Den har og naturlig spf, og er fin for farget hår. Skal lette på psoriasis og eksem.

Hovedingredienser;

  • Sink – naturlig hodebunnsregulator opprettholder balansen av oljer og setter en stopper for all kløe og flass forårsaket av uttørrende produkter eller kaldt vær. Reduserer irritasjon i skalpen. + Naturlig solkrem for hår og skalp
  • Salvieblader – anti-bakteriell, styrker håret.
  • Hvete aminosyrer – hjelper med kam-i-gjennom mykhet og skinn
  • Papaya – Oppbygger og former hårskaftet, noe som gjør det sterkere og fyldigere
  • Decyl glucoside (mildt sukkertensid) – naturlig sukkertensid sertifisert for sitt økologiske produksjon

Inneholder ikke SLS (sodium lauryl sulfate) (Det som skal lage litt ekstra skum, ikke nødvendig og mange reagerer på det, så det)

Hverken produkt eller ingrediensene til JMO er testet på dyr, og er sertifisert økologisk

Alle ingredienser (ikke oversatt disse);

Aloe barbadensis (aloe vera leaf juice) gel,* aqua (water), babassuamidopropyl betaine, decyl glucoside, disodium cocoamphodiacetate, glycerin, zinc gluconate, zinc salt, rosmarinus officinalis (rosemary) leaf/stem extract,* urtica dioica (nettle) root extract,* chamomilla recutica (chamomile) flower extract,* salvia officinalis (sage) leaf/stem extract,* equisetum hiemale (horsetail) leaf/stem extract,* lavandula angustifolia (lavender) flower/leaf/stem extract,* salix alba (willow) bark extract,* carica papaya (papaya) extract, yucca schidigera (yucca) leaf extract,* panthenol (vitamin B), allantoin (comfrey-derived), wheat amino acids, chlorophyll, riboflavin, sodium benzoate, potassium sorbate, vanilla planifolia (bourbon vanilla) fruit oil,* rosmarinus officinalis (rosemary) leaf oil,*salvia officinalis (sage) leaf oil*

Kjøpt på feelunique.com til £20.00/192,-  best kveld 11.nov, sendt 12.nov, og kom 20.nov. Ganske så bra med tanke på at julestria i postvesenet verden over begynner, og spesielt på nettopp denne nettbutikken regner jeg med.

Ha en karamell med smell ettermiddag. Fikk flere go’pakker jeg skal skrive om.

2 kommentar to “Pakke i posten & karamell i håret; John Masters Organics Zinc & Sage Shampoo with Conditioner”

  1. Aina 28. november 2010 kl. 19:41 #

    Har tagget deg her: http://ainak.wordpress.com/2010/11/28/tag-whats-your-makeup-story/

    Lik

    • Vendis 28. november 2010 kl. 22:31 #

      Svart så godt jeg kunne 😀

      Lik

Legg igjen en kommentar

