Honning, mandelolje, kamillete og eplesidereddik

2 Nov

Alternative, naturlige og økologiske  skjønnhetsprodukter har alltid interessert meg, og mere enn litt penger har gått rett ut av vinduet på produkter som har vist seg å inneholde mere enn bare litt dritt. Evt. inneholder noe så enkelt man kan mikse selv, men selvsagt til en ublu pris. (mimrer til min flaske kroppsolje på 250ml som inneholdt olivenolje og noe blomster-eterisk-duft=400,- men man lærer=man lever…)

Kom ved en tilfeldighet over denne bloggen som igjen lenker til denne nettsiden(eng)

  • Mandeloljen en god dæsj, blandet med en annen god dæsj
  • Lynghonning, anskaffet fra kjøleskapet til husverten :D
  • Kamillete 4 poser i 1 l vann. Er blond og kammillete har vist en lysnende effekt.
  • Eplesidereddik – type”Heinz” 1dl eddik til 10dl vann

Startet 24. august-2010. Vasket håret først med vanlig sjampo (må jo brukes opp) så ca 30 min med en blanding av honning og mandelolje i håret.  skylte ut med vanlig vann, så kamillete, deretter eplesidereddik. Lufttørket det. Lukter tåfis og høgg, men når håret er tørt er lukten vekke. Synes det allerede virker mykere, (kan være honning og olje kur) og skinnende. Blir spennende å se hvordan dette blir fremover.

Er jo nødt å prøve meg på bakepulver-sjampo-versjonen og når sjampoflaska er tom.

(anbefaler kun å blande ut honningen med oljen om man har meget tørt hår, ellers vil man få fete lokker. Jeg har krøller og stripebehandling og dermed “naturlig” og fremprovosert tørt hår) Men om jeg skal glatte ut håret så styrer jeg unna mandelolje.

Men bruker den i dusjen etter hampvott vask hver dag på huden før jeg bruker håndklede, mmm (og mere mmm) hud. Det kan jeg godt anbefale.

Leste at eplesidereddik 1dl i badevannet (for oss heldige med badekar) gjør underverker for huden.

Om noen har noen erfaringer på det jeg har prøvd, evt tilleggstips. La meg vite!

Ha en søvnig natt. Og drøm søtt.

(Anskaffet alt selv eller sponset via husvert)

Legg igjen en kommentar

