Reservasjon & «Nei, takk»

20 Oct

Jeg syns jeg at de som vil ha reklame i posten (dakar trærne), være tilgjengelig  for*#+§@ tlf.selgere og for skattelistesøk (det kan man beklageligvis ikke registrere seg mot), stå på gule1880 sider osv.osv, kan ta seg bryet og peset med å gjøre seg tilgjengelig for slikt.

Istedet må jeg ta turen innom brønnøysundregisteret, huske MinId-brukernavn+passord, vente på sms med kode for å komme inn til reservasjonsregisteret så jeg kan reservere meg mot «uadressert post» (NB. NB huske å klistre «Nei takk, til uadressert post»-klistrelappen på postkassen)+oppringninger fra telefonselgere.

Og deretter er det turen (jada, er bare å  trykke-på-taster-på-maskinen) til mitt tlf.selskap, for å gjøre meg utilgjengelig for å bli søkt opp på tlf.sørvis-sider (som igjen tar fra 1 dag—>100 år før det blir registrert på tlf.nr opplysningssidene rundt-om-kring-på-nettet).

Uansett all denne unødvendige trykkingen=mindre tid på fb, og bjutiblågger:P Har du ikke nr. mitt, så er det fordi det er en grunn til det … Nei, jeg tar ikke tlf om jeg ikke har nr. lagret, nei, hemmelige nr. blir heller ikke besvart.

Utover inntrykket jeg gir ovenfor, så er jeg faktisk veldig hyggelig og imøtekommende – tilogmed mot (nesten alle) fremmede jeg møter på nett og i det «virkelige» liv.

Jeg lover.

Legg igjen en kommentar

