Kollektiv Strøken

10 Sep

Redigerte min om meg «Vendis» side i dag, og sånn for å rette litt opp på et muligens overprivatisert inntrykk, gir vel et inntrykk av å være oxymoron om jeg skal ha blogg men ikke-vil-skrive-om-meg/privatlivet, er bare muligheten for direkte kontakten med mulige seriemordere, forfølgere og dems like jeg vil unngå.

Uansett; Sånn bor jeg. Gammel husmannsplass fra 1800-å-grønnkål, to påfugl-tupper, Klara som er albino, og Siv som er «vanlig», og Ghandi en stolt(finnes det noen ikke-stolte haner/hannkjønn?) påfuglhane. Tuppene har 5 og 7  kyllinger hver.

Klara, den hvite påfugl, med 5 kyllinger under seg, to ser du jo. Vet ikke om det synes, men kyllingene har begynt å få disse hodepynt greiene, minner meg om små-jenter som prøver seg med mammas stiletter. Av en eller annen grunn liker hun best å ruge over de i matfatet. Eller hun ruger over matfatet?

Siv den «normale» tuppa her med sine syv små, de gule kyllingene blir hvite som Klara, de brune blir som sin mor. Med mindre de blir som sin far 😉

Så er det hanen, far til tilsammen12 (var jo flere, men naturen er naturen) den stolte Ghandi. Har desverre ikke bilde av han fra den tiden i sommer da han hadde full fjærprakt. Ikke at han selv har fått med seg at vifta si er vekke.

Også har vi den feite/formfulle, skjeløyde katten; Pusefrøken, som hersker over Kollektiv Strøken.

Ellers har man utedo, brønn og er omringet av skog. Herlig og usjenert.

 

Ha en herlig, deilig, vakker høstkveld.

3 kommentar to “Kollektiv Strøken”

  1. Heidi Øksendal 23. oktober 2010 kl. 23:55 #

    Tusen takk for den fine kommentaren, setter veldig pris på støtten!
    Klem fra Heidi 🙂

    Lik

    • Vendis 24. oktober 2010 kl. 20:41 #

      Må jo støtte de som klarer å være konstruktive, greie og samtidig ærlige i sin kritikk, setter pris på omtalene dine nettopp pga de er dette bl.a. 🙂

      Lik

Trackbacks/Pingbacks

  1. Endelig er klokka riktig att. « Vensmeden - 31. oktober 2010

    […] har de og satt i gang. Abolish European Summer Time. Jeg ble nr 1090  (liten edit; Min Kollektiv Strøken husvert hisser seg også, og støtter oppom og ble 1094! Hurra og […]

    Lik

Legg igjen en kommentar

